måndag 1 juni 2009

Tre veckor kvar

Jag har tre veckor kvar att träna på nivå 1 i viryayoga som jag föresatt mig att göra. Jag känner mig starkare i kroppen, men fortfarande finns det saker kvar att göra.
Magen är inte urstark än, men jag har bättre kontroll över den än för 3 månader sedan ;-)
Ryggen känns ännu svag och vacklig, speciellt på morgnarna. Lillärtan behöver ju lyftas och bäras en hel del, så det blir rätt mycket böjda lyft med tyngden inte helt ergonomiskt placerad... Bär henne en stund dagligen i bärsjal, det fördelar gracerna lite grann och jag känner att jag kan sträcka ut ryggen även med hennes kroppstyngd.
Armar och överkropp är klart starkare, jag har varken ont i axlar, nacke eller huvud (jämfört med mina ammande kollegor). Helt klart yogans förtjänst!!!

I vecka 26 ämnar jag börja med nivå 2. Jag ser fram emot detta steg! Ska oxå försöka börja gå på yoga på lokal någon gång per vecka, för att få lite nya tankegångar och idéer.

Idag sprang jag andra gången efter förlossningen. Det gick mycket bättre än för en vecka sen! Samma runda, en minut snabbare. Fötterna gick lättare att lyfta, inget ont någonstans i hela kroppen!!! Fast sport-bh:n har sett sina bästa dagar, så jag måste skaffa en ny....

1 kommentar:

  1. Hej! Hittade hit av en slump (klickade på en länk här, sedan en annan där, osv). Kul att viryayogan börjar sprida sig söderut. Är själv virya-instruktör i Kalmar, och jag befinner mig ofta i Skåne med jobbet. Skriv gärna en rad om och när du börjar instruera! Lycka till med utbildningen!

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.